fredag 23 april 2010

Medmänsklighet i Sverige?

Min son trillade ur kundvagnen på Ica idag (han hade tur och landade inte på huvudet)... men jag skriker, August skriker, Ossian skriker och en dam brevid oss står och skriker. Men de flesta bara står och tittar och efter en stund går de sin väg. Ingen bryr sig. Ingen kommer fram och undrar hur det gick för bebisen. De låtsas som att inget har hänt och fortsätter plocka i varor i sina korgar... Fy f-n så ensam man kan känna sig i Sverige när man behöver stöd. Total avsaknad av medmänsklighet?!?! Jag undrar hur folk i Brasilien, Argentina, Italien eller Spanien hade reagerat om samma sak hade hänt där. Står man bara och glor där också tro? Knappast. . .
För övrigt kände jag mig som världens sämsta mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar